Ibland är det skönt att bara vara. Att få släppa alla tankar, uppgifter och krav och bara andas in nuet. Att slå igen ögonlocken, ta ett djupt andetag och uppskatta det som faktigt sker just nu
 
  Fredagar brukar innebära ett krav på att man måste festa eller umgås med människor. Att stanna hemma på en fredagskväll är nästan förbjudet. Det faller inte innan för normens ramar
  Om man nu lyckas bryta sig ur dessa ramar och kan upptäcka det som finns utanför så kan man lära sig att uppskatta något viktigt - Nuet och peace of mind. 
 
 Jag är absolut ingen filosof eller rådgivare, men jag gillar att fundera på det som sker runt omkring oss och på sättet vi människor lever. Förhoppningsvis kan jag lära mig ett och annat genom att tänka djupare på saker och sedan skriva ner dem. Om inte så har jag åtminstone försökt. 
 
Nu ska jag återgå till mitt glas rödvin, min soffa och mitt filosoferande. Jag önskar dig en trevlig fredagskväll. 
 
- J 

Kommentera

Publiceras ej